O‘ZBEKISTON DAVLAT JAHON TILLARI UNIVERSITETINING TA’LIM SIYOSATI

Hujjatlarni qabul qilish sanasi: 03.10.2018 y.

Ma'lumotlarni o'zgartirish hujjati: 03.01.2022 y

TA'LIM SIYOSATI

O‘zbekiston davlat jahon tillari universiteti

   O‘zbekiston davlat jahon tillari universiteti (keyingi o‘rinlarda – Universitet) xorijiy tillarni o‘qitish sohasida O‘zbekiston Respublikasining yetakchi oliy ta’lim muassasalaridan biri hisoblanadi.

   Universitetning ta’lim siyosati O‘zbekiston Respublikasining ta’lim sohasidagi davlat siyosati tamoyillariga asoslanadi va Universitet ta’lim faoliyatining strategik maqsadlari, tamoyillari, ustuvor vazifalarini belgilaydi.

   Universitet oʻz faoliyatida Oʻzbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi, Oʻzbekiston Respublikasining “Taʼlim toʻgʻrisida”gi qonuni, Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining qaror va farmonlari, Respublika Vazirlar Mahkamasining qarorlari va qarorlariga amal qiladi. O‘zbekiston Respublikasi va boshqa me’yoriy hujjatlar.

   Universitetning ta'lim siyosatining maqsadlari:

   yuqori sifatli ta’limni ta’minlash, tillarni o‘qitish sohasida ilg‘or ilmiy tadqiqotlar asosida ilg‘or ta’lim dasturlarini yaratish, ilg‘or tajribani hisobga olgan holda yangi ta’lim texnologiyalarini ishlab chiqish va joriy etish hamda davlatni iqtisodiy va ijtimoiy rivojlantirish muammolarini hal etishga e’tiborni qaratish;

   innovatsion rivojlanish infratuzilmasini kengaytirish va jahon mehnat bozorida raqobatbardosh yuqori malakali mutaxassislarni tayyorlash, ularning O‘zbekiston Respublikasining ta’lim va boshqa tarmoqlaridagi tashkilotlar – ish beruvchilarga bo‘lgan talabini oshirish;

   jamiyatning ijtimoiy rivojlanishi muammolarini hal qilishda universitetning hissasini oshirish; barkamol shaxsni tarbiyalash va talabalarning faol fuqarolik pozitsiyasini shakllantirish;

   uzluksiz ko'p bosqichli ta'lim tizimini rivojlantirish;

   talabalar va o'qituvchilarning akademik harakatchanligini oshirish; ta'lim faoliyatida xalqaro hamkorlikni kengaytirish;

   bitiruvchilarni tayyorlashning yuqori sifatining asosi sifatida ko‘p tarmoqli va fanlararo fundamental va amaliy ilmiy tadqiqotlarni rivojlantirish;

   ilmiy faoliyat natijalarini innovatsion loyihalarga o‘tkazishni faollashtirish;

   barcha darajadagi oliy darajadagi oliy ta’lim asosi sifatida yetakchi ilmiy-pedagogik maktablarni qo‘llab-quvvatlash va har tomonlama rivojlantirish;

   asosiy ish beruvchilar bilan o‘zaro hamkorlikni kengaytirish, ularni o‘quv jarayonining mazmuni va shakllarini belgilashga hamda ta’lim faoliyatini moddiy-texnik ta’minlashga jalb etish;

   zamonaviy ilmiy va o‘quv jihozlarini olish va u bilan bog‘liq infratuzilmani rivojlantirish orqali o‘quv jarayonining moddiy-texnik bazasini mustahkamlash;

   talabalarning mustaqillik va yetakchilik fazilatlarini rivojlantirish, bilimlarni doimiy ravishda yangilab borish zarurati, yuksak madaniyatli, ijtimoiy faol va barkamol shaxsni shakllantirish;

   jahon ta’limini rivojlantirish tendensiyalari va Boloniya jarayoni tajribasini hisobga olgan holda ta’limning yuqori sifatini, jamoada sifat madaniyatini shakllantirishni kafolatlaydigan zamonaviy boshqaruv tizimini ishlab chiqish;

   barqaror rivojlanish yo'llarini o'rganish, reytingda ishtirok etish uchun barqaror rivojlanish maqsadlari (SDGs) nuqtai nazaridan universitet muvaffaqiyatini o'lchash uchun harakat strategiyasini ishlab chiqish.

   ta'lim faoliyatini xalqarolashtirish va ta'lim xizmatlarining jahon bozorlarida Universitetning raqobatbardoshligiga erishish.

   Universitet ta'lim siyosatining asosiy tamoyillari:

fan va texnika sohasidagi ilg‘or yutuqlarga asoslangan ta’lim dasturlarini yaratish va amalga oshirish bo‘yicha ilmiy va ta’lim faoliyatini integratsiyalash;

   ta'lim maydonining birligi: har bir ta'lim dasturini tayyorlash, amalga oshirish va ishlab chiqish uchun universitetning mavjud resurslaridan foydalanish imkoniyati, maqbul foydalanish;

   ta'lim muhitining axborot ochiqligi, barcha darajadagi ta'lim dasturlariga kirish uchun teng huquqlarning ta'minlanishi; qabul qilish va attestatsiyadan o‘tkazish tartiblarining shaffofligini ta’minlash;

   hamkorlar: ish beruvchilar, ta'lim va tadqiqot tashkilotlari, professional jamoalar bilan o'zaro manfaatli hamkorlik;

xavfsiz, ijodiy va qulay ilmiy va ta'lim muhitini shakllantirish va rivojlantirish;

   - xalqaro hamkorlik uchun ochiqlik va teng huquqlarni qo'llab-quvvatlash va

turli mamlakatlarning ta'lim tashkilotlari bilan hurmatli muloqot;

   barcha turdagi va darajadagi ta'lim dasturlarini ishlab chiqish va amalga oshirishga fanlararo yondashuv;

  iqtidorli talabalarni ustuvor qo'llab-quvvatlash; talabalar va yosh ilmiy-pedagogik xodimlarning malakasini oshirish, ularning ilmiy jamiyatlar doirasida mustaqil ishlashi uchun shart-sharoitlar yaratish;

   barcha turdagi va darajadagi ta'lim dasturlarini sifatli amalga oshirishni ta'minlash bo'yicha ilmiy va pedagogik xodimlarning tashabbuslarini qo'llab-quvvatlash.

    Universitet o'quv faoliyatining dolzarb vazifalari:

     Ilg‘or fan yutuqlari, zamonaviy ta’lim texnologiyalari va axborotlari asosida mutaxassislar tayyorlash

texnologik baza, hayotning barcha sohalarini raqamlashtirishni hisobga olgan holda ta’limning yuqori sifati;

uzluksiz ko'p bosqichli ta'lim tizimini rivojlantirish;

   - innovatsion ta'lim texnologiyalari va ta'lim prognoziga asoslangan dasturlarni monitoring qilish va ishlab chiqish;

   Universitetni rivojlantirish dasturining ustuvor yo‘nalishlari bo‘yicha fanlararo ta’lim dasturlarini ishlab chiqish va ta’lim traektoriyalarini individuallashtirish bo‘yicha dasturlararo va fanlararo o‘zaro aloqalar algoritmlarini ishlab chiqish;

   talabalar va o'qituvchilarning akademik harakatchanligini oshirish; ta'lim faoliyatida xalqaro hamkorlikni kengaytirish;

   zamonaviy ta'lim tamoyillarini amalga oshirish uchun ochiq universitet amaliyotini rivojlantirish: "barcha uchun ta'lim" va "umrbod ta'lim" (onlayn ta'lim, masofaviy ta'lim, qo'shma ta'lim dasturlari, qo'shimcha ta'lim dasturlari);

   ilmiy va ta’lim dasturlari sifatini va ularni ishlab chiqish natijalarini ekspert baholash masalalari bo‘yicha, shuningdek, ta’lim dasturlari va kasbiy attestatsiya tartib-qoidalarini birgalikda ishlab chiqish va amalga oshirish masalalari bo‘yicha professional jamoalar va ish beruvchilar bilan o‘zaro hamkorlik qilish;

   - xotin-qizlarni o‘zlari kam bo‘lgan kasblarga murojaat qilishga undash;

   respublika va xorijdagi ta’lim tashkilotlari bilan ilmiy va ta’lim faoliyatida tarmoq hamkorligini rivojlantirish;

   raqobat talablari va zamonaviy rag‘batlantirish tizimi asosida ilmiy-pedagogik xodimlarni rivojlantirish va ularning malakasini oshirish, ular faoliyati samaradorligini oshirish dasturlarini amalga oshirish;

   ta'lim dasturlari fan sohasining o'ziga xos xususiyatlarini hisobga olgan holda o'quv jarayonining chuqurligi, o'zgaruvchanligi va moslashuvchanligini ta'minlash;

   ta’lim jarayonini tashkil etish va infratuzilmasini doimiy ravishda takomillashtirish; elektron ta'lim texnologiyalarini ishlab chiqish;

   - talabalarning ilg'or ilmiy tadqiqotlarda ishtirok etishi uchun shart-sharoitlarni ta'minlash;

   yagona universitet makonida ijodiy, ta'lim, ta'lim va ko'ngillilik faoliyatini uyg'unlashtirish;

   qizlar va o‘g‘il bolalarning barcha bosqichlar va mutaxassisliklar bo‘yicha oliy ta’lim olishda teng imkoniyatlarni ta’minlash;

   erkaklar va ayollarning oliy o‘quv yurtidan keyingi ta’limning barcha turlariga kirishida gender farqlarini bartaraf etish, ilmiy martaba uchun teng sharoit yaratish;

  oliy ta’lim sohasida rahbarlik va qarorlar qabul qilish jarayonida ayollar va erkaklarning teng ishtirokini ta’minlash;

   talabalar va pedagogik xodimlar o‘rtasida tenglik ongini shakllantirish maqsadida o‘quv jarayonida gender ta’limini institutsionallashtirish;

   talabalarda faol fuqarolik, mas'uliyat, talabalarning ijtimoiy loyihalari va tashabbuslarini qo'llab-quvvatlash va rivojlantirish;

   talabalarni universitetning ta'lim siyosatining maqsad va vazifalarini amalga oshirish bo'yicha ishlarga jalb qilish.

   Universitetning taʼlim siyosatini amalga oshirish usullari va mexanizmlari taʼlim faoliyati holati, uning sifatiga taʼsir etuvchi omillar va shart-sharoitlar, shu jumladan qabul natijalarini hisobga olgan holda kadrlar, moliyaviy, axborot, resurs sohalarida qarorlar qabul qilish yoʻli bilan belgilanadi. ta'lim dasturlari, ta'lim dasturlarini o'z-o'zini tekshirish natijalari, ta'lim faoliyati samaradorligi va sifatini tashqi baholash natijalari, ta'lim dasturlarini akkreditatsiya qilish.

Bizning hamkorlar
Sayt xaritasi