Joriy yilning 27-fevral kuni Ingliz tili amaliy fanlar №3 kafedrasi oʻqituvchisi Munisxon Isamuxamedova tomonidan "O‘qish va Yozish amaliyoti" fanidan "Descriptive essay" mavzusi asosida 1 bosqich 2412-guruh talabalari bilan ochiq dars o’tkazildi.

Descriptive Essay Mavzusiga Ochiq Dars Mazmuni
Darsning Maqsadi: O'quvchilarga tasviriy insholarni yozishning asosiy prinsiplari, tuzilishi va uslublari haqida tushuncha berish. Shuningdek, o'quvchilarni o'z tajribalari yoki hayotlarida uchragan ob'ektlarni, joylarni yoki voqealarni batafsil tasvirlashga o'rgatish.
Darsning Rejasi:
⦁ Kirish qismi (5-10 daqiqa):
⦁ O'quvchilarga tasviriy inshoning maqsadini tushuntiring. Tasviriy insho – bu o'quvchining fikrlarini, taassurotlarini va his-tuyg'ularini aniq va rang-barang so'zlar bilan ifodalashga yordam beruvchi inshodir.
⦁ O'quvchilarga quyidagi savollarni berish orqali darsni boshlang:
⦁ Sizning eng sevimli joyingiz qaysi?
⦁ Ushbu joyni qanday tasvirlashingiz mumkin?
⦁ Uning tovushlari, hidlari va ranglari qanday?
⦁ Tasviriy insho tuzilishi (10-15 daqiqa):
⦁ Kirish: Inshoning boshlanishi, umumiy tasvir yoki voqeaning umumiy tasviri.
⦁ Asosiy qism: Tasvirlanayotgan ob'ekt, joy yoki voqea haqida batafsil ma'lumot, barcha sezgi organlari orqali (ko'rish, eshitish, hidlash, ta'mini sezish, his qilish) tasvirlash.
⦁ Xulosa: Inshoning yakuni, tasvirlangan narsaga bo'lgan o'ziga xos fikr yoki taassurot.
⦁ Tasviriy insho yozish usullari (15-20 daqiqa):
⦁ Sensoar tasvirlash: Yozuvchining ko'zlari, quloqlari, burni, tiliga asoslanib, o'quvchiga real tajriba berishga harakat qiling.
⦁ Ko'rsatkichli so'zlar: Tasvirlashda ma'lumotni aniq va jonli qilish uchun ko'rsatkichli so'zlardan foydalanish (masalan, "qattiq shovqin", "yoqimli hid", "quyuq rang").
⦁ Metaforalar va taqqoslash: O'ziga xos tasvirlarni yaratish uchun metaforalar va taqqoslashlardan foydalanish.
⦁ Badiiy usullar: Suratlarni, tashqi ko'rinishlarni va his-tuyg'ularni badiiy usullar orqali ifodalashni o'rgatish.
⦁ Amaliy mashg'ulot (20-30 daqiqa):
⦁ O'quvchilarga tasviriy insho yozish uchun biron bir ob'ekt, joy yoki voqea tanlashni taklif qiling.
⦁ Misol sifatida, o'quvchilar quyidagi mavzularni tanlashi mumkin:
⦁ O'zingizning eng sevimli joyingizni tasvirlang.
⦁ Kutilmagan bir voqea yoki hodisa haqida tasviriy insho yozing.
⦁ Tabiatda kechki paytni tasvirlang.
⦁ O'quvchilarni insho yozish davomida barcha sezgilarini faollashtirishga undang.
⦁ Insho sinovini tahlil qilish (10-15 daqiqa):
⦁ O'quvchilarning insho yozganidan so'ng, ularning asarlarini baholash. Har bir o'quvchining yozgan inshosiga diqqat bilan qarab, qanday tasvirlar qo'llanganini, qanday usullar ishlatilganini tahlil qilish.
⦁ Xulosa va yakun (5 daqiqa):
⦁ Darsni umumlashtirib, o'quvchilarga o'z insho yozishlariga yordam berish uchun tasviriy insho yozishning eng muhim jihatlarini qayd eting.
⦁ O'quvchilarga o'z tasviriy insholarini ko'rib chiqish va ularni rivojlantirish uchun ilhom bering.
